NUTRI-SCORE В УКРАЇНІ Nutri-Score – миттєва ідентифікація поживної якості продукту

Nutri-Score – проста, науково обгрунтована система маркування поживної цінності для харчових продуктів, що використовується в ряді європейських країн. Nutri-Scorе була створена агентством охорони здоров’я Santé Publique France та затверджена урядом Франції у березні 2017р. До розробки системи були залучені Агентство з безпеки харчових продуктів, навколишнього середовища та гігієни праці (ANSES) та Вища рада охорони здоров’я (HCSP). Nutri-Score спрощує оцінку поживних якостей продукту, демонструючи загальну оцінку/рейтинг поживної цінності продукту за допомогою маркування на лицьовій стороні упаковки. Це маркування доповнює обов'язкову інформацію про харчову цінність у складі продукту. Позначення оцінки відбувається на основі 5-ти колірної шкали: від темно-зеленого до червоного кольору, пов'язаного з літерами від А до Е, де А - є найкращою, а E - найнижчою оцінкою. На початок 2021 маркування Nutri-Score було офіційно впроваджено Францією (2017), Бельгією (2018), Швейцарією (2019), Німеччиною (2020).  Іспанія, Нідерланди та Люксембург офіційно оголосили про готовність прийняти маркування. Усі ці країни входять до COEN (країни, які офіційно впроваджують Nutri-Score).  Майже 500 виробників харчових продуктів Франції використовують маркування, серед них Danone, Nestle.  Безумовно, є противники цієї системи, однак на сьогодні це найбільш широко вживана система спрощеного, легко зрозумілого маркування поживних якостей продуктів харчування в Європі Заохочувати громадян до вибору більш здорового харчування, показуючи поживну цінність продукту в легко зрозумілій формі, на видному місці на упаковці. Надати покупцям простіший, миттєвий спосіб порівняння харчової цінності продуктів за допомогою універсальної шкали Nutri-Score. Мотивувати виробників покращувати продукти низької поживної цінності за допомогою оновлення рецептур та інновацій, досягаючи при цьому вищої оцінки Nutri-Score Згідно дослідження на замовлення Організації громадського здоров'я Франції у 2020 р. 53% опитаних підтвердили вплив маркування Nutri -Score на вибір продуктів харчування ; 51% опитаних оцінили маркування Nutri -Score, як легко зрозуміле ; 39% змінили бренд продукту, а 36% обирають продукт з кращою оцінкою Nutri -Score з своєї категорії ; 34% зменшили покупку продуктів з низькою оцінкою Nutri - Score, а 35% навіть змінили деякі свої харчові звички. У 2020 р. в результаті дослідження в Швейцарії серед 1088 споживачі Nutri -Score було визнано найбільш ефективним маркуванням на лицьовій частині упаковки, яке допомагає здійсните свідоме рішення щодо покупки продукту