Київський фаховий коледж туризму та готельного господарства
NUTRI-SCORE В УКРАЇНІ Nutri-Score – миттєва ідентифікація поживної якості продукту
Nutri-Score – проста, науково обгрунтована система маркування поживної цінності для харчових продуктів, що використовується в ряді європейських країн.
Nutri-Scorе була створена агентством охорони здоров’я Santé Publique France та затверджена урядом Франції у березні 2017р. До розробки системи були залучені Агентство з безпеки харчових продуктів, навколишнього середовища та гігієни праці (ANSES) та Вища рада охорони здоров’я (HCSP).
Nutri-Score спрощує оцінку поживних якостей продукту, демонструючи загальну оцінку/рейтинг поживної цінності продукту за допомогою маркування на лицьовій стороні упаковки. Це маркування доповнює обов'язкову інформацію про харчову цінність у складі продукту.
Позначення оцінки відбувається на основі 5-ти колірної шкали: від темно-зеленого до червоного кольору, пов'язаного з літерами від А до Е, де А - є найкращою, а E - найнижчою оцінкою.
На початок 2021 маркування Nutri-Score було офіційно впроваджено Францією (2017), Бельгією (2018), Швейцарією (2019), Німеччиною (2020). Іспанія, Нідерланди та Люксембург офіційно оголосили про готовність прийняти маркування. Усі ці країни входять до COEN (країни, які офіційно впроваджують Nutri-Score). Майже 500 виробників харчових продуктів Франції використовують маркування, серед них Danone, Nestle. Безумовно, є противники цієї системи, однак на сьогодні це найбільш широко вживана система спрощеного, легко зрозумілого маркування поживних якостей продуктів харчування в Європі
Заохочувати громадян до вибору більш здорового харчування, показуючи поживну цінність продукту в легко зрозумілій формі, на видному місці на упаковці.
Надати покупцям простіший, миттєвий спосіб порівняння харчової цінності продуктів за допомогою універсальної шкали Nutri-Score.
Мотивувати виробників покращувати продукти низької поживної цінності за допомогою оновлення рецептур та інновацій, досягаючи при цьому вищої оцінки Nutri-Score
Згідно дослідження на замовлення Організації громадського здоров'я Франції у 2020 р.
53% опитаних підтвердили вплив маркування Nutri -Score на вибір продуктів харчування ;
51% опитаних оцінили маркування Nutri -Score, як легко зрозуміле ;
39% змінили бренд продукту, а 36% обирають продукт з кращою оцінкою Nutri -Score з своєї категорії ;
34% зменшили покупку продуктів з низькою оцінкою Nutri - Score, а 35% навіть змінили деякі свої харчові звички.
У 2020 р. в результаті дослідження в Швейцарії серед 1088 споживачі Nutri -Score було визнано найбільш ефективним маркуванням на лицьовій частині упаковки, яке допомагає здійсните свідоме рішення щодо покупки продукту